Lär känna Bianca
Din kreatör inom varumärke, webb och marknadsföring.
-
31 år.
-
I Lerum (strax utanför Göteborg) med sin familj och lilla hundvalp Mike.
-
IHM Business School
Bred utbildning inom varumärkesstrategi, marknadsföring, webbdesign och visual merchandising.
HIG
Forskningsfronter inom Influencer Marketing -
Entreprenör och driver egna e-commerce butiker inom detaljhandeln.
Tidigare jobbat (6+ år) som säljare, butik och e-handelsansvarig.
-
Heminredning, matlagning och att utveckla kreativa koncept.
På sin fritid är Bianca allra helst med sin familj på roliga upptåg.
Mysiga helgmiddagar med vänner står högt upp på listan! -
Älskar att måla och ge nytt liv åt lokala second hand fynd.
Bianca Ponce är grundaren av Bianca Ponce Agency.
Hösten 2024 tog hon steget att äntligen starta sitt eget företag,
→ en konsultbyrå som förenar de tre områden hon brinner allra mest för.
Med en kombination av en stark kreativ ådra, mångårig praktisk erfarenhet inom handeln och en strategisk utbildning har hon anammat en glöd i att bygga starka och hållbara varumärken med träffsäkert innehåll.
Såg ett stort behov
Efter flera år i branschen såg Bianca ett stort behov av någon som kunde hjälpa företagare att knyta ihop alla delar av sitt varumärke - från identitet och strategi till digitala kanaler.
Hennes primära mål är att genom sitt arbete som konsult skapa genuint engagemang, positiva upplevelser och värde som når fram direkt till entreprenörers och företags målgrupp.
En röd tråd som håller
Bianca vet hur utmanande det kan vara att driva företag samtidigt som man jonglerar varumärkesstrategi, webbsida och marknadsföring.
Och utan en tydlig riktning känns det ofta som att försöka sätta ihop ett pussel där bitarna inte riktigt passar. Därför fokuserar hon på att skapa (eller optimera) en stark varumärkesstrategi som ger företag en tydlig riktning. När den grunden är på plats faller allt annat – från design till kommunikation, naturligt på plats.
För Bianca handlar framgång inte bara om siffror utan om konsten att bygga genuina relationer. Hon tror starkt på att lyfta de mjuka värdena och dela förståelse för hur man når resultat som håller i längden – med högre engagemang, bättre konverteringar och ökad lönsamhet.
2025 är året 🏆
Se till att 2025 är året då ditt varumärkes tar plats!
→ med resultat som levererar verkligt värde.
